Google Tag Manager Hoppa till huvudinnehållet

Felanmälan

Ibland går det snett. Ingen fara. Gör en felanmälan så löser vi problemet.

Vanlig felanmälan

Om felet inte behöver åtgärdas omedelbart kan du göra en felanmälan via vår ÖBO-app eller på Mina sidor. Det går självklart också bra att ringa oss på 019-19 42 00.

Din felanmälan åtgärdas inom tre veckor beroende på hur brådskande ärendet är.

Akut felanmälan

Ring oss på 019-19 42 00. Felet åtgärdas inom 24 timmar.

Akuta fel kan till exempel vara strömavbrott, vattenläcka eller stopp i toaletten. Fel som helt enkelt inte kan vänta med att åtgärdas.

Akut felanmälan på kvällar, nätter och helger

Om du behöver hjälp när ÖBO har stängt ringer du ÖBOs Trygghetsjour på telefonnummer 019-10 10 00.

Felanmälan av internet, tv eller telefoni

Om du har problem med internet, tv eller telefoni via fiber ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

Kan du åtgärda felet själv?

Vissa enklare fel, som stopp i golvbrunnen eller en propp som har gått behöver du inte felanmäla. Det fixar du själv!

Instruktionsfilmer som visar hur du själv kan fixa enklare fel i din lägenhet.

Följ din felanmälan i vår ÖBO-app

Via ÖBO-appen kan du enkelt göra en felanmälan, få återkoppling och följa din felanmälans status, hela vägen från start till klart.

Frågor och svar om felanmälan

När blir min felanmälan åtgärdad?

Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:

  • Akut (24 timmar)
  • Mindre akut (5 arbetsdagar)
  • Reparation (15 arbetsdagar)

Hur felanmäler jag internet, tv eller telefoni via fiber?

Om du har problem med internet, tv eller telefoni via fiber ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

Tjänsteleverantör för studentbredbandstjänsten som ingår i hyran är Telenor.