Hoppa till huvudinnehållet

Genom att använda obo.se accepterar du vår användning av cookies

Kontakt utan krångel

Ett enda nummer är allt du behöver för att nå oss. Vad du än undrar och vem du än vill prata med. Enklare än så blir det knappast.

019-19 42 00

Psst! På Mina sidor kan du göra felanmälan, beställa renovering och mycket annat som har med din bostad att göra.

Vanliga frågor

Det är kallt hemma, vad ska jag göra?

Börja med att mäta temperaturen i din lägenhet. Mät temperaturen mitt i rummet på en meters höjd från golvet.

Det ska vara 21 grader (+/- 0,5 grader)  i våra bostäder under de kallare årstiderna. Om temperaturen visar under 21 grader flera dagar i rad ska du göra en felanmälan till oss. Då kommer vi hem till dig och undersöker vad som kan vara fel.

När blir min felanmälan åtgärdad?

Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:

  • Akut (24 timmar)
  • Mindre akut (5 arbetsdagar)
  • Reparation (15 arbetsdagar)

Vad gör jag om jag tappat bort min hyresavi?

Med hjälp av OCR-numret kan du betala hyran ändå.

Mina sidor hittar du din aktuella hyresavi och historik upp till sex månader tillbaka. Här kan du också skriva ut en ny hyresavi.

Telefon
019-19 42 00
Vardagar kl. 07.00-17.00
SMS (för dig med hörselnedsättning)
0737-49 44 49 11
Mejl
kundcenter@obo.se
Besök oss

Fredsgatan 20A, 703 62 Örebro
Vardagar kl. 08.00–17.00

 

Uthyrning:
Vardagar kl. 10.00–17.00

Bovärdskontor

Adresser och öppettider

ÖBO Interiörbutiken
Fredsgatan 20A
Vardagar kl. 13.00–17.00
Postadress
Box 8033, 700 08 Örebro