Hoppa till huvudinnehållet

Genom att använda obo.se accepterar du vår användning av cookies

Kontakt utan krångel

Ett enda nummer är allt du behöver för att nå oss. Vad du än undrar och vem du än vill prata med. Enklare än så blir det knappast.

019-19 42 00

På Mina sidor kan du som bor hos oss göra felanmälan, beställa renovering och mycket annat som har med din bostad att göra.

Vanliga frågor

Varför gör ni icke brådskande ärenden hos hyresgäster, som ventilationskontroller, i coronatider?

Vår grundinställning är att vi i möjligaste mån ska fortsätta med arbeten som är planerade. Men vi följer förstås de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten ger. Bara den som är helt frisk får arbeta, vi tvättar händerna innan besök och håller avstånd.

Vi uppmanar dig som hyresgäst att höra av dig om du är sjuk och vi har ett planerat besök hos dig. Tillhör du en av riskgrupperna så hör av dig, så hittar vi en lösning som passar dig.

Jag ska skriva avtal för en ny bostad. Hur gör jag med tanke på corona?

Just nu tar vi bara emot bokade besök till uthyrningen. Du kan kontakta oss för att boka ett besök eller så kan vi skicka avtalet till dig för påskrift. Du kan också signera avtalet digitalt, med hjälp av Mobilt bank-ID. Boka ditt besök eller kontakta oss genom att ringa 019-19 42 00 eller mejla uthyrningen@obo.se

Jag har gjort en felanmälan men jag vill inte ha reparatörer här, hur ska jag göra?

När ÖBO ska utföra en åtgärd hos dig, får du inte vara hemma under besöket. Vi hör av oss till dig inför besöket och säkerställer att du kan lämna bostaden medan vi utför jobbet.

Ingen av våra medarbetare arbetar om man känner sig förkyld eller sjuk på annat sätt. Och när vi kommer till bostaden för att åtgärda ett akut fel är vi noggranna med handhygienen. Vi uppmanar dig som hyresgäst att säga till om du är sjuk.

När blir min felanmälan åtgärdad?

Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:

  • Akut (24 timmar)
  • Mindre akut (5 arbetsdagar)
  • Reparation (15 arbetsdagar)

Vad gör jag om jag tappat bort min hyresavi?

Med hjälp av OCR-numret kan du betala hyran ändå.

Mina sidor hittar du din aktuella hyresavi och historik upp till sex månader tillbaka. Här kan du också skriva ut en ny hyresavi.

Får jag grilla på balkongen?

Du får använda elgrill på balkongen. Grill med öppen låga är inte tillåtet eftersom att risken för brand är alldeles för stor.

Hur gör jag om jag vill hyra en lokal?

Här hittar du alla våra hyreslediga lokaler.

Du är också välkommen att kontakta oss på telefon 019-19 42 00 eller mejl infolokaler@obo.se för att få mer information om lediga lokaler. Berätta gärna vilken typ av verksamhet du tänkt bedriva och vad du söker för typ av lokal.

Telefon
019-19 42 00
Vardagar kl. 08.00-17.00
SMS (för dig med hörselnedsättning)
0737-49 44 49 11
Mejl
kundcenter@obo.se
Besök oss

Fredsgatan 20A
703 62 Örebro
Endast bokade besök

 

Uthyrning:
Endast bokade besök

Bovärdskontor

Adresser och öppettider

ÖBO Interiörbutiken
Fredsgatan 20A
Endast bokade besök
Postadress
Box 8033, 700 08 Örebro