fbpx Hoppa till huvudinnehållet

Kontakt utan krångel

Ett enda nummer är allt du behöver för att nå oss. Vad du än undrar och vem du än vill prata med. Enklare än så blir det knappast.

019-19 42 00

På Mina sidor kan du som bor hos oss göra felanmälan, beställa renovering och mycket annat som har med din bostad att göra.

Vanliga frågor

När blir min felanmälan åtgärdad?

Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:

  • Akut (24 timmar)
  • Mindre akut (5 arbetsdagar)
  • Reparation (15 arbetsdagar)

Har ÖBO skyddsrum?

Ja, i vissa av ÖBOs fastigheter och på andra ställen i Örebro finns ett antal skyddsrum. Totalt finns det cirka 65 000 skyddsrum i Sverige med plats för ungefär sju miljoner människor.

Samlad information som är bra att känna till om skyddsrum.

Vad gör jag om jag tappat bort min hyresavi?

Med hjälp av OCR-numret kan du betala hyran ändå.

Mina sidor hittar du din aktuella hyresavi och historik upp till sex månader tillbaka. Här kan du också skriva ut en ny hyresavi.

Får jag grilla på balkongen?

Du får använda elgrill på balkongen. Grill med öppen låga är inte tillåtet eftersom att risken för brand är alldeles för stor.

Hur gör jag om jag vill hyra en lokal?

Här hittar du alla våra hyreslediga lokaler.

Du är också välkommen att kontakta oss på telefon 019-19 42 00 eller mejl infolokaler@obo.se för att få mer information om lediga lokaler. Berätta gärna vilken typ av verksamhet du tänkt bedriva och vad du söker för typ av lokal.

Telefon
019–19 42 00
Mån–fre 08.00–17.00
SMS (för dig med hörselnedsättning)
0737–49 44 49 11
Mejl
kundcenter@obo.se
ÖBO Interiörbutiken
Fredsgatan 20A
27 juni–31 juli Stängt

Från och med 1 augusti
Mån–fre öppet för bokade besök
Telefontid mån–fre 09.00–11.00
Postadress
Box 8033, 700 08 Örebro