Hoppa till huvudinnehållet

Uppdaterade systemkrav för ÖBO-appen

ÖBO-appen följer med BankID:s systemkrav för att fungera på din telefon.

Under våren ändrade e-legitimationsappen BankID sina systemkrav för att deras tjänst ska fungera på din mobil. ÖBO-appen följer efter dessa systemkrav vilket innebär att appen kommer att sluta fungera på gamla mobiler (Android 7/IOS 14 och lägre).
Du hittar mer information och exempel på enheter som stöds på: https://support.bankid.com/sv/tekniska-fragor-och-problem/systemkrav

Om du använder en äldre mobiltelefon som inte längre stödjer BankID, men ändå vill använda den mobilen för att logga in på minasidor.obo.se går det bra att göra det i webbläsaren med användarnamn och lösenord. Om du glömt ditt lösenord går det bra att återställa det på mina sidor. Fyll i din mejladress, välj ”nästa” och klicka sedan på glömt lösenord. Det går också bra att kontakta vårt kundcenter på kundcenter@obo.se eller telefon 019-19 42 00, så hjälper vi dig.

Åtgärdad bugg:
Det går nu åter att logga in med BankID på iPhone med iOS 18 eller senare. En ny rättad version av ÖBO-appen finns redo att ladda ner i App Store.

Tillbaka till Nyheter