Hoppa till huvudinnehållet

Genom att använda obo.se accepterar du vår användning av cookies

Närmare. Enklare. Snabbare.

Med nya ÖBO-appen är vi alltid med dig.

Behöver du boka tvättid, nå vårt kundcenter, eller felanmäla något i din bostad? Den nya ÖBO-appen samlar flera smarta funktioner på ett ställe som du alltid kan bära med dig. Funktioner som ger dig bättre koll på läget och större frihet i vardagen. Självklart är den trygg och smidig att använda.

I appen finns funktioner som:

Felanmälan

Via appen kan du enkelt göra en felanmälan, få återkoppling och sedan följa din felanmälans status, hela vägen från start till klart.

Nyheter, erbjudanden och notiser

”Din tvättid börjar om 15 minuter”, ”Nu börjar nybyggnation av Hållstugan” eller ”Vill du gå på fotboll?”. Från appen får du nyheter, erbjudanden och notiser som gäller dig.

Avtal

Skriva under hyresavtalet hemifrån? Eller missat att ta med hyresavin på semestern? Nu kan du både signera avtal och se dina hyresavier, var du än är.

Personuppgifter

Nytt nummer eller bytt efternamn? Vid byte av kontaktuppgifter eller personuppgifter kan du enkelt uppdatera dessa under min profil i appen.

Kontakta oss

Det finns alltid ett sätt komma i kontakt med oss. Välj det som passar dig bäst. Från appen kan du både ringa och mejla oss, snabbt och smidigt.

Boka tvättid digitalt

Slipp krångel med taggar och bokningsskärmar i tvättstugan. I appen bokar du din tvättid, utan att behöva resa dig från soffan.

… och lite till. Du hittar den i din appbutik på följande länkar:

Ladda ner ÖBO-appen.  Ladda ner ÖBO-appen.

Frågor och svar om ÖBO-appen.

Varför kan jag inte logga in i appen, jag står ju i kö hos ÖBO?

Appen är till för dig som har ett avtal / kontrakt hos oss. Om du ännu inte har ett kontrakt hos oss använder du ”mina sidor” för att både söka bostad och hantera dina ärenden på marknad.obo.se

Kan jag betala min hyra med appen?

Tyvärr är det inte möjligt än så länge. Vi tittar på en lösning med Swish-betalning men den funktionen dröjer. Du kan däremot kopiera ocr-numret från din avi så du lätt kan lägga till betalningen i din internetbank.

Om jag vill avbryta en felanmälan, hur gör jag då?

Du kontaktar oss på mejladressen kundcenter@obo.se eller ringer 019 – 19 42 00 och uppger vilket ärendenummer din felanmälan har.

Det står att jag ska kunna boka tvättstugan i appen, men jag hittar ingen sådan knapp?

Den digitala tvättstugebokningen är tyvärr inte fullt utbyggd i alla stadsdelar. Om din tvättstuga inte går att boka digitalt idag kan du heller inte boka tvättid i appen. Vi arbetar kontinuerligt med att konvertera tvättstugor, och har som mål att 80% av alla våra tvättstugor ska gå att boka digitalt till år 2025.

Jag vill att en annan person i mitt hushåll är kontaktperson för en felanmälan, men hen står inte på kontraktet och kan inte använda appen. Hur gör vi då?

Du kan skapa en felanmälan i appen och fylla i telefonnumret till personen i fråga. Du får då frågan om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter om det inte är ditt telefonnummer. Du kan välja att låta bli att uppdatera dina kontaktuppgifter och låta våra reparatörer ha kontakt med den andra personen i just det här felanmälansärendet.

Jag vill bara få pushnotiser angående mina felanmälningar och tvättider. Kan jag stänga av de andra pushnotiserna?

Du kan när som helst gå in under meny – min profil och ändra vilka pushnotiser du vill få från appen. Där kan du välja att till exempel bara ha notiser påslaget för felanmälan och tvättstugebokningar.