Så tycker hyresgästerna, och så agerar vi
Vad tycker våra hyresgäster om oss? Svaren på vår hyresgästenkät börjar sammanställas och ger oss värdefulla insikter. Här berättar vi vad hyresgästerna tycker fungerar bra och vad vi behöver bli bättre på.
Nu har det gått cirka tre månader sedan vi började skicka ut vår nya hyresgästenkät. Den nya enkäten skickas ut till olika hyresgäster varje dag, året om. Den största fördelen är att vi kan agera mycket snabbare, på de synpunkter som kommer in. Här kan du läsa mer om vad som är nytt i enkäten.
Vi är glada över att 71 procent av alla som svarat hittills är nöjda med ÖBO som hyresvärd, varav en tredjedel ger oss högsta betyg. Det visar att mycket fungerar bra samtidigt som det finns viktiga områden där vi behöver förbättra oss.
Viktigt att kunna följa sin felanmälan
Många hyresgäster lyfter att det är viktigt att få återkoppling när man gör en felanmälan. Det håller vi helt med om. Vi arbetar för att hitta sätt att förbättra vår återkoppling, så att du som hyresgäst ska få bra och uppdaterad information om vad som händer med ditt ärende efter att du anmält ett fel.
Trygghet engagerar
Trygghet och säkerhet i bostadsområdet är ämnen som engagerar. Vi har bland annat fått synpunkter på belysning och säkerhet mot inbrott. Här kan vi se skillnader i olika bostadsområden vilket hjälper oss att rikta våra insatser där de behövs mest.
Vi lyssnar och lär av kommentarerna
Många tar chansen att lämna egna kommentarer i fritext till oss. Det uppskattar vi mycket! Det ger oss möjlighet att få ännu bättre förståelse, och vi kan svara personligen till de som valt att lämna sina kontaktuppgifter. En del svar har också gjort oss extra nyfikna och lett till ett antal djupare intervjuer kring behov och upplevelser.
Fortsätt tycka till!
Stort tack till alla 1 400 hyresgäster som hittills delat med sig av sina upplevelser. Enkäten skickas ut dagligen, så får du en enkät i din mejlinkorg eller brevlåda är vi tacksamma om du tar några minuter av din tid och gör din röst hörd.
ÖBO skickar ut enkäten via mejl med hjälp av undersökningsföretaget Origo Group. Enkäten skickas från mejladressen ”hyresgastenkat@origogroup.com” och har ”ÖrebroBostäder” som avsändare.
Tack för att du hjälper oss bli en ännu bättre hyresvärd.