Hoppa till huvudinnehållet

Genom att använda obo.se accepterar du vår användning av cookies

Bra att veta för dig som bor hos oss

Det ska vara enkelt att bo hos ÖBO. Därför har vi samlat allt sånt som kan vara bra att veta på ett och samma ställe. Om något krånglar, om du vill göra om hemma eller om det är dags att flytta.

 

Ibland går det snett

Ingen fara. Gör en felanmälan så löser vi problemet.
Behöver du akut hjälp? Ring 019-19 42 00.

Vanliga frågor

När blir min felanmälan åtgärdad?

Beroende på hur akut felet är att åtgärda sorteras din felanmälan in i någon av kategorierna:

  • Akut (24 timmar)
  • Mindre akut (5 arbetsdagar)
  • Reparation (15 arbetsdagar)

Hur många år är det kvar tills jag får renoverat?

Logga in på Mina sidor och klicka på ”underhållsstatus”. Där kan du se när det är dags för renovering.

Jag har blivit utelåst, vad ska jag göra?

Under våra öppettider ringer du vårt Kundcenter på 019-19 42 00 så hjälper vi dig.

Om du behöver hjälp på kvällar, nätter och helger, ring Trygghetsjouren på telefonnummer 019-10 10 00. För att Trygghetsjouren ska kunna öppna dörren måste du visa giltig legitimation samt att det är du står på hyresavtalet.

Låsöppning kostar alltid 1 000 kronor i en engångskostnad och betalas direkt på plats, antingen med kontanter eller med Swish.

Gör om hemma

Vill du göra om hemma? Det går förstås finfint. När du bor hos ÖBO ingår renovering av din bostad med jämna mellanrum. Det finns också en hel del saker du kan göra själv. Hitta inspiration och ta reda på mer om vad som gäller för just din bostad.

En bild med texten "Våga bry dig!”.

Är du orolig för din granne? Det kan vara oro för våld inom en familj, för en åldrande granne eller för någon som är ensam. Att ringa på kan räcka för att stoppa våld och att visa omtanke kan rädda liv. Här är verktygen som gör det enklare att agera.