Hoppa till huvudinnehållet

Genom att använda obo.se accepterar du vår användning av cookies

Information om coronaviruset/covid-19

Vi följer allmänna rekommendationer om coronaviruset. Här hittar du information om vad vi i ÖBO gör för att undvika smitta.

Vi har infört några förebyggande försiktighetsåtgärder:

  • För allas trygghet undviker vi fysisk kontakt och håller avstånd.
  • Vår personal är extra försiktig för att skydda dig som hyresgäst. Våra medarbetare kommer inte att besöka dig om man känner sig förkyld eller sjuk på annat sätt.
  • Vid hembesök av vår personal, uppmanar dig som hyresgäst att säga till om du är sjuk.

Besök oss bara om du är frisk

Om du är förkyld/sjuk ber vi dig att inte besöka vårt kontor, utan i istället kontakta oss genom att:

  • ringa 019-19 42 00
  • mejla kundcenter@obo.se

Behöver du göra felanmälan?

Om du är förkyld/sjuk, så vill vi att du väntar med att göra felanmälan tills du är frisk igen. Är det akut kan du förstås ringa eller mejla oss, men tala då om att du är sjuk.

Så här i sjukdomstider kan det dock ta lite längre tid för oss att åtgärda felanmälningar.

Bara bokade besök till uthyrningen

Just nu tar vi endast emot bokade besök i vår uthyrning. Ska du teckna avtal för en bostad, men är sjuk? Då ber vi dig att du stannar hemma, så kan vi istället lösa det på annat sätt.
Boka ditt besök eller kontakta oss genom att:

  • ringa 019-19 42 00
  • mejla kundcenter@obo.se

Nya rutiner vid visning av lägenheter

Just nu välkomnar vi bara en familj åt gången på våra lägenhetsvisningar. Om en visning ska ske hos hyresgäst som är 70 år och äldre så kan personen säga nej till visning, och istället erbjuder visning på annat sätt till, exempel via planritning.

Mer information och nyttiga länkar hittar du här! 

Tillbaka till Nyheter