Hoppa till huvudinnehållet

Genom att använda obo.se accepterar du vår användning av cookies

Vi söker en Upphandlingskoordinator

Är du en driven person som trivs med att ta egna initiativ? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag.

Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro.

Har det här fångat ditt intresse? Då kanske du är vår nya Upphandlingskoordinator?

Du som person
Som person är det viktigt att du är administrativt lagd där ordning och struktur är något som genomsyrar ditt sätt att arbeta. Du är van att självständigt ta egna initiativ till att förbättra och effektivisera administrativa arbetssätt. När det händer mycket trivs du och är inte rädd för att ta tag i det som behöver göras. Att arbeta utifrån uppsatta mål och deadlines engagerar dig. Och du vill utvecklas, både i ditt arbete och som person. För att lyckas i den här rollen ser vi att du är prestigelös, har lätt för att kommunicera och uppskattar att vara en del av ett starkt team med ett gott samarbete.

Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet.

Din roll
Som upphandlingskoordinator är din uppgift att stödja enheten och de upphandlingsansvariga med löpande administrativa uppgifter. Det innebär att du bland annat är behjälplig med framtagande av statistik och behovsanalyser. Du gör annonsering av förnyade konkurrensutsättningar, gör prisjusteringar utifrån index samt genomför och annonserar direktupphandlingar.

Du har koll på den gemensamma funktionsbrevlådan där du besvarar inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. Gör uppföljning av avtalsefterlevnad, som exempelvis stickprovs-kontroll av fakturor, och både administrerar och informerar om avtal. Tillsammans med kollegorna är du med och upprättar styrande och stödjande dokument. Du hanterar avvikelserapportering och har hand om arkivering och utlämning av allmänna handlingar. Vid gemensamma möten är du ett stöd för mötesbokningar och protokollföring.

Hos oss får du möjlighet till nya ansvarsområden. Du får växa och utvecklas inom företaget, både genom kunskapsutbyte mellan kollegor och utbildningsmöjligheter. På ÖBO tar vi också ett gemensamt ansvar för vårt samhälle och som medarbetare är du en del av det.

Dina kvalifikationer

  • Du har lägst gymnasieutbildning inom ex. ekonomi/juridik/upphandling eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
  • Mycket god datorvana och kunskaper i officepaketet – Särskilt inom Excel där du kan bearbeta statistik och upprätta tabeller och diagram.
  • God förmåga att kunna uttrycka dig väl i både tal som skrift.
  • Meriterande är om du tidigare har arbetat inom en liknande roll och har erfarenhet av inköp/upphandlingsarbete.
  • Vi värdesätter om du har kunskaper inom LOU/ABT06/AB04 och har kännedom om offentlig verksamhet.

Anställningsform
Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse.

Intresserad? Hör av dig!
Anna-Carin Boman Magnusson, Chef Hållbar utveckling, 019-19 42 91
Sten-Inge Dellevåg, facklig representant för Vision 019-19 42 24

Vi behöver din ansökan senast 2020-05-29. Varmt välkommen!

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun och har närmare 23 000 lägenheter och över 1 000 kommersiella lokaler. Vill du veta mer om oss och vad vi gör? Besök obo.se

Ansök här

Sista ansökningsdag: 2020-05-29

Tillbaka till jobblistning